Warsztaty

Warsztaty to metoda uczenia się bazująca na pracy grupowej (aktywności, potencjale, wymianie doświadczeń uczestników), prowadzona przez trenera / parę trenerską.

stronka1.jpg

Warsztaty na zamówienie



ORGANIZACJA WARSZTATÓW:
bpniewska @ gmail.com
lub tel. 691 059 123

Do wglądu:
referencje, konspekty, skrypty dla uczestników

Cel warsztatów psychologicznych

Celem warsztatów psychologicznych jest zdobywanie wiedzy i trenowanie określonych umiejętności psychospołecznych (tzw. miękkich), a także stwarzanie okazji do poszerzania świadomości samego siebie, odkrywania i budowania zasobów do radzenia sobie. Rezultat to efektywniejsze funkcjonowanie w różnych obszarach i rolach życiowych.

Udział w warsztatach psychologicznych stanowi ciekawe źródło wiedzy zarówno o samym sobie, jak i o innych. W dobie Internetu i miejskiego stylu życia jest okazją do zatrzymania się i autentycznego spotkania ze sobą oraz drugim człowiekiem.

REALIZOWANE WARSZTATY

Warsztaty integracyjne

Warsztaty integracyjne umożliwiają oswojenie się z nową sytuacją i bliższe poznawanie się członków grupy. Prowadzone profesjonalnie rozwijają poczucie bezpieczeństwa i zaufania w grupie, a także umiejętności komunikacji i współpracy, co stanowi dobry fundament pod dalsze funkcjonowanie grupy. Warsztaty integracyjne mają luźną formę, ponieważ wykorzystywane są wybrane narzędzia animacyjne oraz gry i zabawy psychologiczne.

Warsztaty asertywności. Mówię tak. Mówię nie

Warsztaty asertywności to forma pracy grupowej przeznaczona dla osób, które są ciekawe czym jest asertywność i chcą rozwijać swoje umiejętności w tym zakresie. Jeśli chcesz budować pewność siebie, nauczyć się stanowczo mówić "tak" oraz "nie", wyrażać prośby i własne uczucia albo jeśli po prostu chcesz mieć większą swobodę w relacjach z innymi ludźmi to te warsztaty są dla Ciebie!

W programie warsztatów: mapa asertywności – poznasz swoje mocne strony i obszary do rozwoju, dowiesz się czym są prawa Fensterheima, będziesz mieć wiele okazji do trenowania interesujących Cię umiejętności asertywnych.

Aktywne poszukiwanie pracy

Niezależnie od tego czy dzisiaj ma się pracę czy się jej nie ma to warto skonfrontować się z tym tematem. Warsztaty dedykowane dla wszystkich zainteresowanych swoją przeszłością, teraźniejszością i przyszłością zawodową.

Podczas warsztatów poruszone zostają następujące zagadnienia:
- kiedy zacząć poszukiwanie nowej/innej pracy
- jak podnieść się po utracie pracy i wykorzytać ten czas dla siebie
- opracowanie indywidualnego genogramu zawodowego
- mocne strony i obszary do rozwoju
- dokumenty aplikacyjne, tradycyjne i kreatywne
- tradycyjne a współczesne metody poszukiwania pracy
- elementy autoprezentacji
- trening pierwszego kontaktu
- 10 najczęstszych sytuacji stresogennych u osób poszukujących pracy
- indywidualna strategia dbania o dobry nastrój i pozytywną energię

Warsztaty motywacyjne

Co motywuje ludzi do działania? Czym jest motywacja pozytywna? Jak motywować innych do współpracy, wykonywania obowiązków, inicjatywy własnej? Wreszcie, jak motywować siebie? I kiedy odpuścić?

W programie warsztatów: solidna porcja wiedzy na temat psychologii motywacji, diagnoza automotywacji, ćwiczenia dynamizujące oraz wyciszające. Po tych zajęciach będziesz wiedzieć jak zachęcić do działania nie tylko siebie, ale także pracownika, wolontariusza, partnera, dziecko, a nawet psa!

Szkoła dla rodziców i wychowawców

Szkoła dla Rodziców i Wychowawców to program spotkań dla każdego, kto szuka sposobu na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji z dziećmi lub wychowankami. Jego głównym celem jest wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą. Nauka umiejętności lepszego porozumiewania się, refleksja nad własną postawą wychowawczą, wymiana doświadczeń, to małe kroki ku głębszej relacji, dającej zadowolenie, poczucie wzajemnej bliskości. To także nauka dialogu i kształtowanie więzi opartych na wzajemnym szacunku.

Zajęcia są realizowane w oparciu o program Joanny Sakowskiej pn. „Szkoła dla rodziców i wychowawców” na podstawie książek Faber&Mazlish z serii "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły".

ATUTY: kameralne grupy (8 - 12 osób), dwie osoby prowadzące.

Cykl każdej części warsztatów: 30 godz. (3 godz. x 10 spotkań)

  • część I - Jakl mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły
  • część II - Rodzeństwo bez rywalizacji
  • część III - Nastolatek

Planowanie życia

"Planowanie jest wszystkim, plan - niczym"

Warsztaty przeznaczone dla osób, które chcą przeanalizować kwestię planowania swojego życia w kontekście formułowania celów krótko i długoterminowych, efektywnego zarządzania czasem i konfrontacji z oczekiwaniami, wymaganiami stawianymi przez siebie lub inne osoby.

Warsztaty fotograficzno – psychologiczne

Połączenie warsztatów fotograficznych i psychologicznych to propozycja dla każdego, kto chciałby opanować podstawy fotografii i jednocześnie bardziej poznać siebie. Poprzez udział w zajęciach dowiesz się jak robić lepsze zdjęcia, będziesz mieć głowę pełną fotograficznych pomysłów, zwiększysz świadomość swoich mocnych stron, a ponad to spędzisz czas w niebanalny sposób w gronie nowych znajomych.
Na warsztaty należy przynieść: cyfrowy aparat fotograficzny i 3 ważne dla Ciebie zdjęcia. Warsztaty realizowane w Warszawie oraz w formie wyjazdowej.

warsztaty kompetencji społecznych dla uczniów

Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych wiąże się tutaj z zachęceniem uczniów do poznawania siebie i swojego funkcjonowania w szkole, klasie szkolnej, a także motowywanie do aktywności szkolnej - uczenia się. Przykładowo, może obejmować naukę budowania pozytywnej atmosfery wokół swojej osoby, rozwijanie umiejętności oceny i wykorzystania własnych zasobów, współpracy z innymi, rozbudzanie ciekawości, zwiększanie wiary we własne możliwości, poczucia własnej kompetencji.

Motywacja jest uznawana przez psychologów za najważniejszy czynnik sprzyjający efektywnemu uczeniu się, dlatego zajęcia konstruowane są w taki sposób, aby każde dziecko mogło doświadczyć siebie jako ucznia zmotywowanego, czyli aktywnego - chętnego do działania, mającego zainteresowania, dociekliwego, podejmującego wyzwania, wytrwałego w dążeniu do celu i będącego w pogodnym nastroju (bez nadmiernego stresu i napięcia).